אימון תחנות

אימון תחנות

אימון תחנות (נקרא גם היט) הוא צורת אימון המשלבת מספר שיטות אימון שונות באותו השיעור לצורך שיפור סיבולת לב ריאה, כוח, גמישות ועוד. את האימון נעביר עם מוזיקה סוחפת שמכנסיה אותנו לקצב אירובי חזק ומהנה, שהקצב מהיר והלב דופק, אנו עובדים בעצימות גבוהה כל פעם על קבוצת שרירים שונה, ומשלבים בשיעור המון כוח וסיבולת.

באימון תחנות בדרך כלל יהיו 6 תרגילים במחזוריות, כאשר כל תרגיל הוא תחנה, אם תחנה פיזית בסטודיו בפינה אחרת, או שכולנו עומדים ביחד מול המראה ועושים כל פעם "תחנה אחרת" אבל באותו המקום.

בדרך כלל התחנות מחולקות כך ששלוש תחנות מבוססות אירובי ושלוש תחנות עובדות על כוח. לכ תחנה עבודה של כ שתי דקות: 45 שניות של עבודה, 15 שניות מנוחה, ושוב 45 שניות של עבודה.אחרי פעמים של 45 שניות אנו עוברים ל"תחנה הבאה".

סיום כל סבב 6 התחנות נחשב למחזור אחד. במהלך האימון נבצע שני מחזורים מלאים ובין לבין יהיו תוספות אירוביות, תרגילי בטן וכד. .
זהו אימון מעצים, מעניין והכי חשוב כיפי בטירוף!!

שאלות חשובות

האם בשיעור כל אחת נמצאת בתחנה אחרת ועובדת במקביל?

נכון להיום ובגלל שהשיעורים בסטודיו מועברים בזום, אנו נבצע כולם ביחד את כל התחנות באותו זמן, כלומר כולנו בתחנה מספר אחת ואחכ עוברים לתחנה הבאה וכן אלאה. במקרים נדירים כאשר יש הרבה בנות בסטודיו ואין הרבה בזום, אפשר לחלק את הטודיו לתחנות וכל 2 דקות עוברים פיסית לתחנה הבאה.

האם השיעור רגוע, אינטנסיבי, קשה?

שיעור תחנות כמו אירובי דאנס לא נועד לכולן, זהו שיעור שמשלב הרבה אירובי, ולכן צריך לאהוב להזיע ולזוז, יחד עם זאת זהו שיעור מתגמל ממש, רואים את התוצאות מהר, ומרגישים את השיפור אחרי מספר קטן של שיעורים, שיועור מעצים ומעניין.

אם נגמר לי האוויר באמצע?

כמו בכל שיעור גם פה כל אחת ואחד בוחרים לעצמם את הרמה וחזרות והאינטנסיביות בהתאם ליכולת העצמית שלהם, כמובן שאם אין אוויר אפשר שניה לעצור, יחד עם זאת דווקא הרצון להתגבר ולהמשיך למרות הצעקות של הגוף להפסיק, זה מה שנותן בסוף את הרגשת הסיפוק המושלמת.